Struktura informací zveřejňovaných o povinném subjektu
1. Název
Zdravotní ústav se sídlem v Ostravě
2. Důvod a způsob založení
Poskytovatel zdravotních služeb (zdravotnické zařízení) – státní příspěvková organizace, nezapsaná do veřejného rejstříku. Zdravotní ústav se sídlem v Ostravě (dále jen „ZÚ se sídlem v Ostravě“) vznikl ke dni 1.1.2003 ze zákona č. 320/2002 Sb. Část 117, odst. 19 písm. m).
Postavení a působnost ZÚ se sídlem v Ostravě je upravena v ust. § 86 odst. 1 zákona č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví a o změně některých souvisejících zákonů ve znění pozdějších předpisů a Statutem ZÚ se sídlem v Ostravě, schváleným MZ ČR.
Funkci zřizovatele a nadřízeného orgánu plní Ministerstvo zdravotnictví ČR.
3. Organizační struktura
Zdravotní ústav má třístupňové řízení: ředitel – centrum – oddělení. Jeho činnost je odborně rozčleněna do 5 center, a to: Centrum hygienických laboratoří, Centrum klinických laboratoří, Centrum zdravotnických služeb, Centrum ekonomické a technické a útvar ředitele. Působnost je v jednotlivých moravských krajích.
4. Kontaktní spojení
4.1 Kontaktní poštovní adresa
Zdravotní ústav se sídlem v Ostravě
Partyzánské náměstí 2633/7,
Moravská Ostrava,
702 00 Ostrava
4.2 Adresa úřadovny pro osobní návštěvu
Zdravotní ústav se sídlem v Ostravě
Partyzánské náměstí 2633/7,
Moravská Ostrava,
702 00 Ostrava
4.3 Úřední hodiny
Každý pracovní den 8:00 - 13:30 hod
4.4 Telefonní čísla
4.5 Adresa internetových stránek
4.6 Adresa podatelny
Zdravotní ústav se sídlem v Ostravě
Partyzánské náměstí 2633/7,
Moravská Ostrava,
702 00 Ostrava
Přehled datových formátů dokumentů obsažených v datové zprávě, ve kterých veřejnoprávní původce přijímá dokumenty v digitální podobě, včetně jejich technických, popřípadě jiných parametrů podle vyhl.259/2012 Sb. (prováděcí předpis k výkonu spis.služby).:
- pdf (Portable Document Format)
- PDF/A (Portable Document Format for the Long-term Archiving)
- xml (Extensible Markup Language Document)
- odt (Open Document Text)
- ods (Open Document Spreadsheet)
- odp (Open Document Presentation)
- txt (prostý text)
- rtf (Rich Text Format)
- doc/docx (MS Word Document)
- xls/xlsx (MS Excel Spreadsheet)
- ppt/pptx (MS PowerPoint Presentation)
- jpg/jpeg/jfif (Joint Photographic Experts Group File Interchange Format)
- png (Portable Network Graphics)
Přehled přenosných technických nosičů dat, na kterých ZU se sídlem v Ostravě přijímá dokumenty v digitální podobě, včetně jejich technických parametrů: optické disky CD/DVD, USB flash disky.
Způsob nakládání s datovými zprávami, u kterých byl zjištěn výskyt chybného datového formátu nebo počítačového programu, který je způsobilý přivodit škodu na informačním systému nebo na informacích zpracovávaných ZU se sídlem v Ostravě. V případě známého odesílatele bude odesílatel na tuto skutečnost upozorněn.
Důsledky vad dokumentů:
Pokud ZU se sídlem v Ostravě zjistí, že doručený dokument v analogové podobě je neúplný nebo nečitelný, a je schopen určit odesílatele tohoto dokumentu a kontaktní údaje odesílatele, vyrozumí odesílatele o zjištěné vadě dokumentu a stanoví další postup pro její odstranění. Nepodaří-li se mu vadu doručeného dokumentu ve spolupráci s jeho odesílatelem odstranit, ZU se sídlem v Ostravě dokument dále nezpracovává. Není-li ZU se sídlem v Ostravě schopen určit odesílatele doručeného dokumentu, který je neúplný nebo nečitelný, a kontaktní údaje odesílatele, dokument dále nezpracovává.
ZU se sídlem v Ostravě postupuje podle předchozího odstavce obdobně, pokud zjistí, že doručený dokument v digitální podobě včetně datové zprávy, v níž je obsažen, je neúplný, nelze jej zobrazit uživatelsky vnímatelným způsobem, obsahuje škodlivý kód, není v datovém formátu, ve kterém ZU se sídlem v Ostravě přijímá dokumenty v digitální podobě, nebo není uložen na přenosném technickém nosiči dat, na kterém přijímá dokumenty v digitální podobě, je-li k doručení dokumentu užito přenosného technického nosiče dat.
4.7 Elektronická adresa podatelny
4.8 Datová schránka
ID datové schránky: pubj9r8
5. Případné platby lze poukázat
ČNB Ostrava, č. ú. 3235761/0710
účel platby a symboly platby, pokud jsou při platbě požadovány, zejména konstantní symbol, variabilní symbol a specifický symbol. Budou upřesněny dotazem
6. IČO
71009396
7. Plátce daně z přidané hodnoty
CZ71009396
8. Dokumenty
8.1 Seznamy hlavních dokumentů
8.2 Rozpočet
9. Žádosti o informace
Žádosti podle zák.č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, jakož i jiné návrhy, podněty, dožádání, nebo stížnosti lze podat písemně na podatelně ZÚ se sídlem v Ostravě, nebo prostřednictvím elektronické pošty. V takovém případě je písemným podáním přiděleno číslo jednací.
Požádá-li žadatel o informaci osobně nebo telefonicky, jsou mu informace (nebyly-li dosud zveřejněny), poskytnuty stejnou formou. V případě, že žadatel není s obsahem informace spokojen, musí žádost podat písemně.
Žádosti o informace eviduje a vyřizuje oddělení právní a veřejných zakázek. Požadované informace ZÚ se sídlem v Ostravě poskytne ve lhůtě do 15-ti dnů od přijetí nebo upřesnění žádosti. Tuto lhůtu lze prodloužit maximálně o 10 dnů v případech nutnosti vyhledání a sběru objemného množství oddělených a odlišných informací nebo nezbytnosti konzultace s jiným povinným subjektem. O prodloužení lhůty musí být žadatel vždy prokazatelně informován.
Pokud je žádost o informace neúplná, tzn. není-li zřejmé, kterému subjektu je určena, neobsahuje-li žádost adresu pro doručování nebo není zřejmé, že se žadatel domáhá poskytnutí informace podle zákona č. 106/1999 Sb., nejde o žádost podle citovaného zákona.
Jestliže vyřízení žádosti brání nedostatek údajů o žadateli, ZÚ se sídlem v Ostravě vyzve žadatele ve lhůtě do 7 dnů ode dne podání žádosti k jejímu doplnění. Nevyhoví-li žadatel této výzvě do 30 dnů ode dne jejího doručení, je žádost bez dalšího odložena.
V případě, kdy není zřejmé, jaká informace je požadována, případně je-li žádost nesrozumitelná nebo je formulována příliš obecně, ZÚ se sídlem v Ostravě vyzve žadatele ve lhůtě do 7 dnů ode dne podání žádosti k jejímu upřesnění. Neupřesní-li žadatel žádost do 30 dnů ode dne doručení výzvy, rozhodne ZÚ se sídlem v Ostravě o odmítnutí žádosti.
10. Příjem podání a podnětů
Stížnost se podává ústně, elektronickou cestou nebo písemně na podatelně ZÚ se sídlem v Ostravě. ZÚ se sídlem v Ostravě je povinen vést evidenci stížností jak obecného charakteru, tak i proti postupu poskytovatele při poskytování zdravotních služeb nebo proti činnostem souvisejícím se zdravotními službami. O ústním podání stížnosti je nutno sepsat záznam. Podání stížnosti nesmí být osobě, která ji podala, nebo pacientovi, jehož se stížnost týká, na újmu. ZÚ se sídlem v Ostravě je povinen navrhnout stěžovateli ústní projednání stížnosti, pokud je to s ohledem na charakter stížnosti vhodné a vyřídit stížnost do 30 dnů ode dne jejího obdržení; tuto lhůtu může odůvodněně prodloužit o dalších 30 dnů; jde-li o stížnost, k jejímuž vyřízení je nepříslušný, je povinen ji do 5 dnů ode dne jejího obdržení prokazatelně postoupit věcně příslušnému subjektu; o prodloužení lhůty a postoupení stížnosti je povinen informovat stěžovatele.
11. Předpisy
11.1 Nejdůležitější používané předpisy
- Zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím
- Zákon č. 123/1998 Sb., o právu na informace o životním prostředí,
- Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád,
- Zákon č. 258/2000 Sb. o ochraně veřejného zdraví a o změně některých souvisejících zákonů v platném znění,
- Zákon č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování,
- Zákon č. 373/2011 Sb., o specifických zdravotních službách,
- Zákon č. 48/1997 Sb., o veřejném zdravotním pojištění v platném znění,
- Zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
- Zákon č.110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů,
- Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů)
Do Sbírky zákonů České republiky a Sbírky mezinárodních smluv je možno nahlédnout v úředních hodinách na podatelně.
Texty jednotlivých právních předpisů jsou k dispozici na webových stránkách Ministerstva vnitra v sekci Sbírka zákonů a Sbírka mezinárodních smluv.
11.2 Vydané právní předpisy
ZÚ se sídlem v Ostravě nevydává ve své působnosti žádné obecně závazné předpisy
12. Úhrady za poskytování informací
12.1 Sazebník úhrad za poskytování informací
Sazebník úhrad za poskytování informací:
- Za mimořádně rozsáhlé vyhledání a zpracování informace za každou započatou hodinu práce odborného pracovníka: 350,- Kč
- cena kopie, je-li informace poskytována formou fotokopie jedné stránky formátu:
černobílá formát A4 3,00 Kč
černobílá formát A3 6,00 Kč
V případě požadavku pořízení kopie v barevném provedení se připočítává + 100% ceny za jednotku. - cena datového nosiče (CD, DVD): 20,-Kč
- cena flash disku 150,-Kč
- manipulační poplatek: 50,- Kč
- poštovné dle sazebníku poštovních služeb
Mimořádně rozsáhlým vyhledáváním informací ke zpracování podkladů pro vyřízení žádosti o informace se rozumí zejména:
- činnost, která jde nad rámec běžného vyhledávání informací nebo při níž dochází ke zvýšenému vytížení zaměstnanců Zdravotního ústavu, a to na úkor plnění ostatních pracovních povinností;
- situace, kdy se požadované informace vztahují k rozsáhlému časovému období, náleží do věcné působnosti více než jednoho odborného útvaru ZÚ nebo kdy je nutné informace dohledat v příručních spisovnách nebo archívech útvarů nebo kdy je nutné dožádat jejich kopie nebo souhlas od jiných právních subjektů
- situace, kdy je nutná konzultace s jiným povinným subjektem, který má závažný zájem na rozhodnutí o žádost
12.2 Rozhodnutí nadřízené-ho orgánu o výši úhrad za poskytnutí informací
13. Licenční smlouvy
13.1 Vzory licenčních smluv
13.2 Výhradní licence
14. Výroční zpráva podle zákona o svobodném přístupu k informacím
Aktuality
Oznámení o výběru dodavatele „CAFETERIA SYSTÉM pro Zdravotní ústav se sídlem v Ostravě “
Výzva k podání nabídky - Veřejná soutěž - CAFETERIA SYSTÉM pro ZÚ Ova.
Vyhlašovatel oznamuje svůj úmysl zadat veřejnou soutěž s výše uvedeným názvem dle § 1772 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, dle pravidel pro veřejnou soutěž o nejvhodnější nabídku. Tímto Vás vyzývá k podání nabídky do této veřejné soutěže.
Vánoční provoz pokladny v Ostravě
Během vánočních svátků 23.12 -31.12.2024 bude zkrácena provozní doba pokladny v Ostravě pouze do 13.30 hod.
Nabídka zaměstnání
Prohlédněte si nové pracovní nabídky
Odběry vzorků na konci roku 2024
Termíny pro letošní výsledky analýz vzorků.
Zobrazit všechny aktuality