Struktura informací zveřejňovaných o povinném subjektu
1. Název
Zdravotní ústav se sídlem v Ostravě
2. Důvod a způsob založení
Poskytovatel zdravotních služeb (zdravotnické zařízení) – státní příspěvková organizace, nezapsaná do veřejného rejstříku. Zdravotní ústav se sídlem v Ostravě (dále jen „ZÚ se sídlem v Ostravě“) vznikl ke dni 1.1.2003 ze zákona č. 320/2002 Sb. Část 117, odst. 19 písm. m).
Postavení a působnost ZÚ se sídlem v Ostravě je upravena v ust. § 86 odst. 1 zákona č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví a o změně některých souvisejících zákonů ve znění pozdějších předpisů a Statutem ZÚ se sídlem v Ostravě, schváleným MZ ČR.
Funkci zřizovatele a nadřízeného orgánu plní Ministerstvo zdravotnictví ČR.
3. Organizační struktura
Zdravotní ústav má třístupňové řízení: ředitel – centrum – oddělení. Jeho činnost je odborně rozčleněna do 5 center, a to: Centrum hygienických laboratoří, Centrum klinických laboratoří, Centrum zdravotnických služeb, Centrum ekonomické a technické a útvar ředitele. Působnost je v jednotlivých moravských krajích.
4. Kontaktní spojení
4.1 Kontaktní poštovní adresa
Zdravotní ústav se sídlem v Ostravě
Partyzánské náměstí 2633/7,
Moravská Ostrava,
702 00 Ostrava
4.2 Adresa úřadovny pro osobní návštěvu
Zdravotní ústav se sídlem v Ostravě
Partyzánské náměstí 2633/7,
Moravská Ostrava,
702 00 Ostrava
4.3 Úřední hodiny
Každý pracovní den 8:00 - 13:30 hod
4.4 Telefonní čísla
4.5 Adresa internetových stránek
4.6 Adresa podatelny
Zdravotní ústav se sídlem v Ostravě
Partyzánské náměstí 2633/7,
Moravská Ostrava,
702 00 Ostrava
Přehled datových formátů dokumentů obsažených v datové zprávě, ve kterých veřejnoprávní původce přijímá dokumenty v digitální podobě, včetně jejich technických, popřípadě jiných parametrů podle vyhl.259/2012 Sb. (prováděcí předpis k výkonu spis.služby).:
- pdf (Portable Document Format)
- PDF/A (Portable Document Format for the Long-term Archiving)
- xml (Extensible Markup Language Document)
- odt (Open Document Text)
- ods (Open Document Spreadsheet)
- odp (Open Document Presentation)
- txt (prostý text)
- rtf (Rich Text Format)
- doc/docx (MS Word Document)
- xls/xlsx (MS Excel Spreadsheet)
- ppt/pptx (MS PowerPoint Presentation)
- jpg/jpeg/jfif (Joint Photographic Experts Group File Interchange Format)
- png (Portable Network Graphics)
Přehled přenosných technických nosičů dat, na kterých ZU se sídlem v Ostravě přijímá dokumenty v digitální podobě, včetně jejich technických parametrů: optické disky CD/DVD, USB flash disky.
Způsob nakládání s datovými zprávami, u kterých byl zjištěn výskyt chybného datového formátu nebo počítačového programu, který je způsobilý přivodit škodu na informačním systému nebo na informacích zpracovávaných ZU se sídlem v Ostravě. V případě známého odesílatele bude odesílatel na tuto skutečnost upozorněn.
Důsledky vad dokumentů:
Pokud ZU se sídlem v Ostravě zjistí, že doručený dokument v analogové podobě je neúplný nebo nečitelný, a je schopen určit odesílatele tohoto dokumentu a kontaktní údaje odesílatele, vyrozumí odesílatele o zjištěné vadě dokumentu a stanoví další postup pro její odstranění. Nepodaří-li se mu vadu doručeného dokumentu ve spolupráci s jeho odesílatelem odstranit, ZU se sídlem v Ostravě dokument dále nezpracovává. Není-li ZU se sídlem v Ostravě schopen určit odesílatele doručeného dokumentu, který je neúplný nebo nečitelný, a kontaktní údaje odesílatele, dokument dále nezpracovává.
ZU se sídlem v Ostravě postupuje podle předchozího odstavce obdobně, pokud zjistí, že doručený dokument v digitální podobě včetně datové zprávy, v níž je obsažen, je neúplný, nelze jej zobrazit uživatelsky vnímatelným způsobem, obsahuje škodlivý kód, není v datovém formátu, ve kterém ZU se sídlem v Ostravě přijímá dokumenty v digitální podobě, nebo není uložen na přenosném technickém nosiči dat, na kterém přijímá dokumenty v digitální podobě, je-li k doručení dokumentu užito přenosného technického nosiče dat.
4.7 Elektronická adresa podatelny
4.8 Datová schránka
ID datové schránky: pubj9r8
5. Případné platby lze poukázat
ČNB Ostrava, č. ú. 3235761/0710
účel platby a symboly platby, pokud jsou při platbě požadovány, zejména konstantní symbol, variabilní symbol a specifický symbol. Budou upřesněny dotazem
6. IČO
71009396
7. Plátce daně z přidané hodnoty
CZ71009396
8. Dokumenty
8.1 Seznamy hlavních dokumentů
8.2 Rozpočet
9. Žádosti o informace
Žádosti podle zák.č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, jakož i jiné návrhy, podněty, dožádání, nebo stížnosti lze podat písemně na podatelně ZÚ se sídlem v Ostravě, nebo prostřednictvím elektronické pošty. V takovém případě je písemným podáním přiděleno číslo jednací.
Požádá-li žadatel o informaci osobně nebo telefonicky, jsou mu informace (nebyly-li dosud zveřejněny), poskytnuty stejnou formou. V případě, že žadatel není s obsahem informace spokojen, musí žádost podat písemně.
Žádosti o informace eviduje a vyřizuje oddělení právní a veřejných zakázek. Požadované informace ZÚ se sídlem v Ostravě poskytne ve lhůtě do 15-ti dnů od přijetí nebo upřesnění žádosti. Tuto lhůtu lze prodloužit maximálně o 10 dnů v případech nutnosti vyhledání a sběru objemného množství oddělených a odlišných informací nebo nezbytnosti konzultace s jiným povinným subjektem. O prodloužení lhůty musí být žadatel vždy prokazatelně informován.
Pokud je žádost o informace neúplná, tzn. není-li zřejmé, kterému subjektu je určena, neobsahuje-li žádost adresu pro doručování nebo není zřejmé, že se žadatel domáhá poskytnutí informace podle zákona č. 106/1999 Sb., nejde o žádost podle citovaného zákona.
Jestliže vyřízení žádosti brání nedostatek údajů o žadateli, ZÚ se sídlem v Ostravě vyzve žadatele ve lhůtě do 7 dnů ode dne podání žádosti k jejímu doplnění. Nevyhoví-li žadatel této výzvě do 30 dnů ode dne jejího doručení, je žádost bez dalšího odložena.
V případě, kdy není zřejmé, jaká informace je požadována, případně je-li žádost nesrozumitelná nebo je formulována příliš obecně, ZÚ se sídlem v Ostravě vyzve žadatele ve lhůtě do 7 dnů ode dne podání žádosti k jejímu upřesnění. Neupřesní-li žadatel žádost do 30 dnů ode dne doručení výzvy, rozhodne ZÚ se sídlem v Ostravě o odmítnutí žádosti.
10. Příjem podání a podnětů
Stížnost se podává ústně, elektronickou cestou nebo písemně na podatelně ZÚ se sídlem v Ostravě. ZÚ se sídlem v Ostravě je povinen vést evidenci stížností jak obecného charakteru, tak i proti postupu poskytovatele při poskytování zdravotních služeb nebo proti činnostem souvisejícím se zdravotními službami. O ústním podání stížnosti je nutno sepsat záznam. Podání stížnosti nesmí být osobě, která ji podala, nebo pacientovi, jehož se stížnost týká, na újmu. ZÚ se sídlem v Ostravě je povinen navrhnout stěžovateli ústní projednání stížnosti, pokud je to s ohledem na charakter stížnosti vhodné a vyřídit stížnost do 30 dnů ode dne jejího obdržení; tuto lhůtu může odůvodněně prodloužit o dalších 30 dnů; jde-li o stížnost, k jejímuž vyřízení je nepříslušný, je povinen ji do 5 dnů ode dne jejího obdržení prokazatelně postoupit věcně příslušnému subjektu; o prodloužení lhůty a postoupení stížnosti je povinen informovat stěžovatele.
11. Předpisy
11.1 Nejdůležitější používané předpisy
- Zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím
- Zákon č. 123/1998 Sb., o právu na informace o životním prostředí,
- Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád,
- Zákon č. 258/2000 Sb. o ochraně veřejného zdraví a o změně některých souvisejících zákonů v platném znění,
- Zákon č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování,
- Zákon č. 373/2011 Sb., o specifických zdravotních službách,
- Zákon č. 48/1997 Sb., o veřejném zdravotním pojištění v platném znění,
- Zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
- Zákon č.110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů,
- Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů)
Do Sbírky zákonů České republiky a Sbírky mezinárodních smluv je možno nahlédnout v úředních hodinách na podatelně.
Texty jednotlivých právních předpisů jsou k dispozici na webových stránkách Ministerstva vnitra v sekci Sbírka zákonů a Sbírka mezinárodních smluv.
11.2 Vydané právní předpisy
ZÚ se sídlem v Ostravě nevydává ve své působnosti žádné obecně závazné předpisy
12. Úhrady za poskytování informací
12.1 Sazebník úhrad za poskytování informací
Sazebník úhrad za poskytování informací:
- Za mimořádně rozsáhlé vyhledání a zpracování informace za každou započatou hodinu práce odborného pracovníka: 350,- Kč
- cena kopie, je-li informace poskytována formou fotokopie jedné stránky formátu:
černobílá formát A4 3,00 Kč
černobílá formát A3 6,00 Kč
V případě požadavku pořízení kopie v barevném provedení se připočítává + 100% ceny za jednotku. - cena datového nosiče (CD, DVD): 20,-Kč
- cena flash disku 150,-Kč
- manipulační poplatek: 50,- Kč
- poštovné dle sazebníku poštovních služeb
Mimořádně rozsáhlým vyhledáváním informací ke zpracování podkladů pro vyřízení žádosti o informace se rozumí zejména:
- činnost, která jde nad rámec běžného vyhledávání informací nebo při níž dochází ke zvýšenému vytížení zaměstnanců Zdravotního ústavu, a to na úkor plnění ostatních pracovních povinností;
- situace, kdy se požadované informace vztahují k rozsáhlému časovému období, náleží do věcné působnosti více než jednoho odborného útvaru ZÚ nebo kdy je nutné informace dohledat v příručních spisovnách nebo archívech útvarů nebo kdy je nutné dožádat jejich kopie nebo souhlas od jiných právních subjektů
- situace, kdy je nutná konzultace s jiným povinným subjektem, který má závažný zájem na rozhodnutí o žádost
12.2 Rozhodnutí nadřízené-ho orgánu o výši úhrad za poskytnutí informací
13. Licenční smlouvy
13.1 Vzory licenčních smluv
13.2 Výhradní licence
14. Výroční zpráva podle zákona o svobodném přístupu k informacím
- Výroční zprávy Související odkazy
Aktuality
Akční nabídka na rozbory vybraných zdravotně závažných ukazatelů
Environmentální vyúčtování za rok 2024
Dokument
Den otevřených dveří Krajské hygienické stanice Moravskoslezského kraje
Zveme Vás dne 1.5.2025 na akci konanou ve spolupráci KHS MSK & ZÚ Ostrava & LF OU
Den zdraví v Bruntále a Havířově
Využijte akce pro své zdraví
Den otevřených dveří
Srdečně Vás zveme na DEN OTEVŘENÝCH DVEŘÍ pro lékaře a studenty lékařských fakult. 27. března 2025 | 13:00 hodin
Zobrazit všechny aktuality